Wirtualna pralka w Twojej łazience
Rozszerzona rzeczywistość (ang. augmented reality) pozwala łączyć obrazy ze świata zewnętrznego z elementami wirtualnymi, stworzonymi w 100% przez technologię informatyczną. Właśnie taką funkcjonalność oferuje od niedawna marka Bosch, umożliwiając swoim klientom „przymierzenie” pralki lub suszarki przed dokonaniem zakupu. Wystarczy stanąć w swojej łazience ze smartfonem w dłoni i skierować aparat w miejsce, gdzie ma stanąć nowa pralka. Po chwili na ekranie pojawi się wizualizacja urządzenia w pomieszczeniu.
Dzięki trójwymiarowemu modelowi pralki można sprawdzić, czy jej design współgra z wystrojem pomieszczenia, ale nie tylko. Wirtualny sprzęt zachowuje swoje rzeczywiste wymiary, dlatego od razu zobaczysz, czy zlicuje się z zabudową, zmieści w wąskiej przestrzeni i nie będzie zbyt przytłaczający dla Twojej łazienki. Trzeba przyznać, że rozwiązanie Boscha sprawdza się całkiem nieźle – obraz ładuje się w kilka sekund, a pralka precyzyjnie wskakuje we wnękę lub ustawia się przy ścianie.
Rozszerzona rzeczywistość Like a Bosch
Nowa kampania Boscha ma jednak stary, dobrze rozpoznawalny akcent. Towarzyszą jej banery z hasłem #LikeABosch, pod którym producent promuje swoje urządzenia od dobrych kilku lat. Na ten moment, wizualizacje dostępne są dla wybranych modeli pralek i suszarek Bosch. W sklepie producenta są one oznaczone symbolem strzałki z napisem „Virtual view”. Oprócz samej możliwości ustawienia urządzenia w swoim domu, zobaczymy też dokładne wymiary, widok 3D i animację otwierania drzwiczek pralki.
Zdaniem producenta, taka funkcjonalność przyciągnie zainteresowanie konsumentów i pozwoli na stworzenie więzi pomiędzy marką a jej klientami, zwłaszcza tymi potencjalnymi.
Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w kampanii pralek i suszarek marki Bosch jest doskonałym przykładem na to, jak zaawansowane technologie mogą skutecznie kreować doświadczenia na ścieżce zakupowej klientów dużego AGD. W BSH nie tylko obserwujemy trendy marketingowe, ale również je aktywnie współtworzymy. Poprzez innowacyjne sposoby komunikacji w Digital Marketingu pozwalamy użytkownikom wirtualnie zbudować percepcję naszych urządzeń, aby po zakupie sami mogli doświadczyć ich wysokiej jakości, nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz precyzji wykonania. Sądzę, że jest to kierunek, w którym będzie w najbliższych latach rozwijać się branża. – mówi Paweł Zieliński, Manager ds. e-marketingu i e-commerce, odpowiedzialny za wdrożenie projektu.
Źródło: https://www.bosch-home.pl/prasa/pressrelease-11008#main-content