Co produkuje Philips?
Philips jest producentem szeroko pojętej elektroniki użytkowej dla klientów indywidualnych. W asortymencie marki znajdują się:
- urządzenia do pielęgnacji ciała: depilatory, golarki damskie i męskie, trymery do ciała, IPL, sprzęty do kompleksowej pielęgnacji twarzy oraz pilniki do pięt i stóp
- urządzenia do pielęgnacji i stylizacji włosów: suszarki, prostownice, lokówki, szczotki prostujące, lokówko-suszarki, maszynki do strzyżenia i trymery
- produkty do higieny jamy ustnej: szczoteczki soniczne i irygatory
- sprzęty do pielęgnacji matki i dziecka: laktatory, elektroniczne nianie i termometry, urządzania do przygotowywania jedzenia, podgrzewacze i sterylizatory do butelek
- sprzęty AGD: ekspresy do kawy, oczyszczacze i nawilżacze powietrza, blendery, wyciskarki, sokowirówki, odkurzacze, żelazka, parownice, czajniki, multicookery, roboty kuchenne i tostery
- urządzenia audio: zestawy soundbar, słuchawki, głośniki, sprzęt samochodowy
- telewizory, monitory, projektory i odtwarzacze multimedialne
- telefony komórkowe i stacjonarne
- oświetlenie pomieszczeń i ogrodów oraz lampy do pojazdów
- urządzenia wspomagające leczenie zaburzeń snu, łuszczycy, astmy oraz rozwiązania dla słuchu.
Poza produktami konsumenckimi firma tworzy też profesjonalne sprzęty dla sektora medycznego oraz motoryzacyjnego i biznesowe rozwiązania w zakresie wyświetlaczy, oświetlenia, a także poprawy jakości powietrza.
Co wyróżnia markę Philips?
Philips jest liderem w dziedzinie technologii dla sektora medycznego, wiodącym producentem oświetlenia oraz numerem 1 na rynku golarek i żelazek parowych. Asortyment marki jest niezwykle szeroki i obejmuje wiele dziedzin życia codziennego, od higieny i pielęgnacji ciała, przez utrzymanie domu aż po jego oświetlenie i multimedialne rozrywki. To między innymi z tego powodu produkty Philips są tak bardzo rozpowszechnione i goszczą w wielu domach oraz firmach. Wystarczy podać tylko przykład topowych i funkcjonalnych golarek, zaawansowanych szczoteczek do zębów czy telewizorów OLED+ i z technologią Ambilight.
Marka ma na celu tworzenie produktów poprawiających jakość życia, które nie tylko spełniają potrzeby użytkowników, ale też wykraczają poza ich oczekiwania. Podczas projektowania swoich sprzętów Philips prowadzi liczne badania kliniczne oraz wprowadza profesjonalne rozwiązania do powszechnego użytku, wzbogacając o nie swoje produkty przeznaczone dla klientów detalicznych.
Rozwój firmy odbywa się w sposób zrównoważony, w oparciu o wyznaczone cele społeczne i środowiskowe. Jej misją jest poszerzenie dostępu do opieki zdrowotnej oraz zwiększenie asortymentu produktów zgodnych z wymaganiami dyrektywy EcoDesign przy zachowaniu pełnej transparentności podatkowej.
Historia firmy Philips
Firma Philips powstała w 1891 r. jako wspólne przedsięwzięcie Gerarda Philipsa i jego ojca – Frederika. Rok później w fabryce w Eindhoven rozpoczęła się produkcja żarówek i innych produktów elektronicznych.
Aby nadążyć za konkurencją depczącą Philipsowi po piętach, w 1914 r. założono laboratorium badawcze, którego zadaniami były udoskonalanie żarówek oraz optymalizacja procesów produkcyjnych. Poczynione odkrycia umożliwiły wprowadzenie na rynek już w 1918 r. medycznej lampy rentgenowskiej. Na fali tego sukcesu Philips rozpoczął eksperymentowanie z sygnałem radiowym, a następnie też telewizyjnym. W 1939 r. wyprodukowano pierwszą golarkę elektryczną – Philishave.
Po inwazji Niemiec na Holandię w 1940 r. właściciele Philipsa wyemigrowali do Stanów Zjednoczonych, zabierając ze sobą dużą część majątku firmy. Przez cały okres wojny zarządzali przedsiębiorstwem zdalnie, umożliwiając kontynuowanie działalności ukrytych przed hitlerowcami laboratoriów badawczych. Dzięki temu po zakończeniu działań wojennych produkcja mogła szybko zostać wznowiona.
Lata 60. zapoczątkowały erę przełomowych wynalazków: kaset magnetofonowych, układów scalonych oraz płyt CD, stworzonych w 1983 r. przy współpracy z Sony. Przejęcie koncernu GTE Sylvania sprawiło, że Philips stał się jednym z największych producentów telewizorów na świecie.
Po okresie prosperity przyszły nieco gorsze czasy – urządzenia Philips były stopniowo wypierane przez elektronikę chińskich i koreańskich producentów, spadały zyski i marże. Konieczna była restrukturyzacja przedsiębiorstwa, a także masowe zwolnienia. Zaprzestano produkcji telewizorów (obecnie zajmuje się tym chiński TPV w zamian za tantiemy), sprzedano dział opracowujący odtwarzacze Blu-ray i DVD i pozostawiono w ramach koncernu tylko dochodowe i wysokomarżowe gałęzi biznesowe: oświetlenie, prostą elektronikę oraz rozwiązania dla sektora medycznego.
W 2020 r. firma wypracowała dochód blisko 1,2 miliarda euro, a wartość sprzedaży wniosła niemal 20 mld Euro.
Philips – opinie, czy warto
Marka Philips zdobywa uznanie klientów głównie za sprawą bardzo szerokiego asortymentu, dobrej renomy swoich urządzeń oraz bliskiej współpracy z sektorem medycznym. Jej sprzęty są cenione za wysoką efektywność, jakość wykonania, dbałość o detale oraz zastosowanie innowacyjnych technologii, spośród których wiele wywodzi się z profesjonalnych gabinetów lekarskich i zabiegowych.
Philips w Sprawdzono.pl
Specjalnie dla Ciebie przetestowaliśmy urządzenia Philips i poddaliśmy je wielu szczegółowym sprawdzianom. Stworzyliśmy rzetelne rankingi, w których zestawiliśmy ze sobą nie tylko sprzęty tej marki, ale też konkurencyjne produkty o podobnych funkcjach i właściwościach. Wybór, użytkowanie i konserwację produktów Philips ułatwią Ci nasze wskazówki zebrane w dziale porad. Najważniejsze dane techniczne i specyfikacje poszczególnych urządzeń Philips zamieściliśmy w przystępnych kartach produktowych.